Informasjon

FAQ – Ofte stilte spørsmål

Er det mulig å besøke Spiskammerset for å planlegge et arrangement?

Ja, det er ikke noe problem å komme innom oss i Munkerudstubben 2, 1454 Fagerstrand. Kjør ned på baksiden og gå inn første rulleporten med dør i. Avtal gjerne tidspunkt på forhånd slik at vi er til stede for å ta deg imot.

Hva kan Spiskammerset gjøre for deg?

Vi utfører de alle fleste oppdrag. Våre kokker og personale har lang erfaring fra en rekke ulike arrangementer og gjennomfører alt fra mindre selskaper i private hjem, til store middager, mottakelser og banketter for flere hundre gjester. Vi kan også hjelpe deg med utstyr og tjenester som serveringspersonale, telt og dekketøy, underholdning osv. Sammen med våre samarbeidspartnere kan vi hjelpe deg med det aller meste.

Hva menes med «retur av utstyr»?

Kassene og fatene som maten leveres i er utstyr vi gjerne vil ha tilbake. Dette henter vi vanligvis 1-2 virkedager etter levering, eller etter avtale. Det er ingen ekstra kostnad for dette om du får maten levert, da er hentingen inkludert. Om du hentet maten selv så må du også levere utstyret. Du kan da levere det til oss mellom 08:00 og 17:00 eller sette det på utsiden hos oss, da må du legge en lapp oppi så vi vet hvem det kommer fra.

Må vi være hjemme på dagtid for henting av returutstyr?

Nei, det er ikke nødvendig. Sett utstyret på utsiden av huset ditt om det er mulig, godt synlig så vi får øye på det, så er det ikke noe problem. Vi har aldri opplevd tyveri av oppvasken vår, så vi tar ansvaret for det.

Vi har leid et lokale, men må rydde ut samme kveld, hvordan gjør vi det med returene?

Om det ikke er mulig å sette returene utenfor for henting i løpet av 1-2 virkedager så kan dere ta de med hjem og sette de utenfor hjemme slik at vi henter de der. Dette må da opplyses om ved levering eller bestilling, eller så fort dere ser at returene ikke kan stå på leveringsadressen. Henting samme kveld er mulig mot tillegg i prisen.

Hva gjør jeg hvis noe er feil eller mangler ved levering?

Dette skjer ikke ofte, men skulle det gjøre det så må du ringe 400 01 222 så fort som mulig. Vi vil da gjøre vårt ytterste for å rette opp feilen og vil i de aller fleste tilfeller kunne rette opp feilen i løpet av relativt kort tid.

Alle prisene er oppført med mva, hvorfor det, og hvilken sats gjelder for meg?

Vi bruker 15% når vi kun leverer mat til deg, uten utstyr eller personale i tillegg. Når du har selskap i våre lokaler, eller vi kommer hjem til deg med utstyr eller personale så regnes vi som restaurant, og må da bruke 25% mva. Er du i tvil om hvilken sats det er på ditt selskap så spør oss om dette ved bestilling.

Kan jeg sette sammen min egen meny fra flere buffeter eller ta halvparten av to ulike buffeter?

Ja, du kan blande mellom de ulike buffetene og legge til eller trekke fra retter som du vil. Alt ettersom hvilke retter som legges til eller trekkes fra så vil prisen endre seg opp eller ned, eller forbli uendret. Vi anbefaler derimot ikke å bestille halvparten av en buffet og halvparten av en annen. Da kan man oppleve at det ikke er nok til alle av noen retter og at alle ikke får smake på alt. Da er det bedre å velge færre retter slik at det er nok til alle av alt.

Når blir maten levert?

Vi kan stort sett levere maten når du ønsker, også kvelder og søndager. Noen dager da vi har mye å gjøre ber vi om et tidsrom vi kan levere maten i slik at det blir lettere for oss å legge opp en kjørerute med flere leveringer. Om du lurer på om maten er på vei så kan du alltid ringe oss på 400 01 222.

Får vi hjelp til å sette frem maten?

Vanligvis så leverer vi kun maten og gjennomgår det praktiske rundt varming retter og retur av utstyr. Ønsker du hjelp til å sette ut maten må dette avtales på forhånd slik at vi kan legge inn tid til dette i sjåførens kjørerute.

Kan rettene tilpasses allergi, og er de merket?

Ja, vi kan tilpasse det aller meste til de fleste allergier. Skulle det likevel være noe vi ikke kan endre så lager vi gjerne alternativer som tilsvarer produktet. Det er viktig at vi får opplyst hvor mange som har hvilke allergier ved bestilling eller i god tid før leveringsdato.

Hvordan blir maten levert?

Det er ulik emballasje på ulik mat, men vi bruker i svært liten grad engangsutstyr. Alle buffeter og koldtbord blir levert i porselen eller på glassfat. Disse tåler varme, så om retten må varmes opp så trenger du bare å ta av plasten før du setter den i ovnen. Ved retur trenger ikke fatene vaskes, men det er fint om man skyller av.

Hva koster det å få maten levert?

  • Follo,  Kr. 250,-
  • Oslo Kr. 450,-
  • Kjøretillegg på søndager Kr. 200,-

Vi leverer også andre steder, ta kontakt med oss for pris på levering.
Alle priser ink. mva.

Vi bor litt unna, hvor langt unna Oslo / Akershus leverer dere?

Vi kan i utgangspunktet levere til hele østlandet, alle bilene våre er kjølebiler, så matsikkerheten blir ivaretatt selv under lengre transporter. Pris vil variere avhengig av størrelsen på leveringen og avstanden. Ta kontakt med oss for pris.

Hvor sent kan jeg legge inn bestilling, og hvor sent kan jeg endre en eksisterende?

Bestilling eller endringer i antall eller menyvalg skal skje senest 3 virkedager før levering. For bestillinger med over 75 gjester må bestilling eller endring skje senest 5 virkedager før levering. Vi vil selvfølgelig gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg ved kortere frister enn dette, men da er det mulig vi må gjøre mindre endringer på menyene grunnet tilgangen på råvarer.

Avbestilling skal skje senest 4 virkedager før leveringsdato. Ved avbestilling senere enn dette vil bestillingen bli fakturert med 50%. Avbestilling senere enn 2 virkedager før levering vil bli fakturert 100%.